Tågolycka och badade råttor

Glömde bort självporträttet igår så ni får massa bilder idag istället. Vill ta tillfället i akt att säga till alla att masa sig in på min bilddagbok och kolla de bilder som än så länge är klara till fotomässan på Elmia.
Inana-Amanda.bilddagboken.se

Jag kunde inte åka till skolan idag, det hade hänt en olycka och tåget var över en timme sent. Jag hörde om det på radion innan jag gick men kopplade aldrig att det var mitt tåg det handlade om. Så jag gick till stationen i snön och jag gick hem från stationen i snön.

Så istället för att vara i skolan tänkte jag ta tillfället i akt att bada råttorna idag. Någon som badat råttor någon gång? Jag skulle gissa att det är lättare att bada en katt. Så fort de kom i kontakt med vattenytan så började de klättra upp för mina armar och ben för att slutligen sätta sig på mitt huvud. Jag fick bända loss dem från armarna. Att bada råttor, det skulle få vilken bad ass som helst att gråta. Vilken pärs. Ganska snabbt kom jag fram till att jag skulle få bada dem en och en, vilket jag också gjorde. Roligast var Ninni som kom på att det var jätteskönt att bli shamponerad. Hon hängde helt slapp i min hand och bara njöt. Inte lika kul när hon skulle ner i vattnet igen.
Så nu ligger de här i en låda, full med handdukar, brevid mig i soffan och äter kokt ägg. Mys.


image34
Blöt Timja är inte alls nöjd


image35
ShampoNinni

image36
Ratfight

image37
Råttorna fick mumsa ägg som belöning

image38
Och jag är glad att jag överlevde


Kommentarer
Postat av: nexmau

Hihi....fina bilder =)

2008-03-17 @ 17:20:56
Postat av: Isberssallad

De är värre än katter alltså :P
Trodde faktiskt råttor skulle vara lite mer snällt inställda till vatten. Mycket söta bilder blev det ju iaf ;D

2008-03-17 @ 20:38:58
Postat av: Neelio

mina råttor var faktiskt inte en pärs. eller.. inte alla. alice pep en massa, hon gillade inte alls, det var lite hjärtskärande. augusti och ingenting var lite mer lugna, men inte direkt skitglada i det. iris däremot, hon älskade vatten...

2008-03-18 @ 03:43:21
Postat av: mamma

Tack för dagens största garv! Kram!

2008-03-18 @ 17:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0