Säg hej till PARANOIA, Sveriges nya folksjukdom

"Jag såg en stjärna falla, det var i natt när alla sov, på radion sjöng dom om fred på jorden...."

Nej, nej, nej, alla var vakna, alla grät över att Sverige förlorade fotbollen och sorgligt nog pratar nog radion mer om det än om att de faktiskt lyckades rösta igenom den sjuka lagändringen. Säg hej till PARANOIA, Sveriges nya folksjukdom.
Men jag såg faktiskt en stjärna falla, jag kan inte säga vad jag önskade mig för... ja, det kan man ju inte. Men det var inga vänliga ord om Sverige.

Det kommer väl inte drabba mig så att jag märker av det just nu kanske, men om det här landet ska utvecklas åt det hållet så är jag livrädd för hur det kommer att se ut om 5-10 år. Låt oss göra en kupp och fly landet, bara prata om terrorism i telefon och ställa till ett jävla liv! Det är fan inte okej, om ett tag kommer folk försvinna från jordens yta, folk som tycker fel saker, som utrycker något som inte är "okej". Journalister, författare, konstnärer... jag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men trots allt är livet rätt härligt ;) Vi är med i tidningen (kom idag) och jag fick VG på sista tentan! Glad midsommar älskade Turboknodd!!!

2008-06-19 @ 11:12:51
Postat av: Issa

Det är ju bara helt sjukt att de fick igen om den förbannade lagen? (Får man säga så, eller jag kanske hotar någon nu?) Bahh jag blir så trött. Vart är vi på väg? Inte är det mot demokrati och jämstäldhet iallafall.



Ha en bra midsommar!

2008-06-19 @ 18:10:34
Postat av: emma

ja, något måste göras

2008-06-23 @ 17:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0