Päronsoda och arbetsintervju (fast inte min)

Grillad kyckling, sallad och vitlöksbaguette, goott! Det blev maten idag, tillsammans med päronsoda. Johan ville ha en bakelse för att fira men coop hade ingen. Johan var nämligen på arbetsintervju idag och på måndag ska han börja jobba på Statoil i Österängen. En prov-vecka i alla fall.

Medans Johan skaffar sig ett jobb har jag inte gjort någonting idag, väntar med spänning på ett mail om intervju jag med. Jag har ju faktiskt sökt jobb som vimmelfotograf, det skulle fan vara nått. Jag hoppas på det som satan. Skulle dessutom vara jäkligt skönt med extra pengar. Och det skulle vara skönt att kunna komma ut träffa folk och umgås utan att bli bakfull och fattig.

(Johan kollar på handboll, Aaaaa maj gaaad!)


I morgon kommer Natalia hem från Indien, har jag sagt det förut kanske? Det är i vilket fall bäst eftersom jag inte kommer ha nått att göra alls nästa vecka. Låt mig förklara. Jag åker hemifrån till skolan kl 07.48 på morgonen, kommer hem någon gång mellan 16.00 och 17.30. Sen är jag hemma, gör inget särskilt, pluggar lite och sen går jag och lägger mig runt 22.00. Johan kommer hela nästa vecka att jobba 14.00 till 22.00, wtf? Jag kommer sakna min baby... Fast jag kommer plåga Natalia och Hannela med min ständiga närvaro. Mohahah.
    Ja, just det Hannela! Vi köper ett par kalla och tar ett varmt bad, vad säger du?

Nu borde jag verkligen lägga all min energi på att skriva på novellen som ska in på måndag, fotot som ska in på tisdag, resensionen som också ska in på tisdag och logotypedesignen som ska in på onsdag. Det ni! Funderar på att göra en ny hemsida också, mest för att det är kul... Fan, jag är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0