Huvudvärk och noveller

Det har varit tyst här ett tag, jag har varit sjuk, det har varit jul och nyår, skolan har börjat och nu är jag sjuk igen.
Huvudet bultar, lite lätt feber och ont i halsen, jag undrar vad det är med mitt immunförsvar, det är sjukt. Haha.
Det blir en lugn helg i vart fall, väntar på att pengar ska trilla in på kontot, jävla csn. Vi var och åt thaibuffé igår, 7 rätter för 75 spänn, och det var sååå gott. Det var också allt jag åt igår, nu är jag hungrig. Knäckebröd!

Linus ligger och sover i soffan, han var här när jag vaknade i går men inte när jag gick och la mig i förrgår. Hmm... Han är i vart fall kvar fortfarande. Johan sover i sängen tillsammans med all tvätt som inte blev vikt och inlagd i lådor och skåp igår. Djuren börjar vakna till liv nu. Det finns tvätt i torktumlaren som borde hämtas innan grannarna blir sura. Det finns även mer tvätt som borde tvättas om grannarna tillåter. I vårat hus bokar man nämligen inte tvätttid utan tvättar när det är ledigt. Är man för slö med att hämta den tumlade tvätten får man plocka upp den från golvet istället. Jag hatar det här huset. Och jag skulle ge allt jag äger och har för att få ta ett varmt bad.

Om några veckor ska vi till Göteborg och hämta en råttbebis till Johan, han tycker att mina är fula och vill däför ha en egen. Den är djävulskt söt faktiskt. I samma veva har Johan fått lova mig att vi ska till Universeum, jag har aldrig varit där och nu är det enda jag kan prata om hajar. Det kommer bli massa kul och jag hoppas på att lyckas knäppa en del sjuktsnygga bilder på djuren i regnskogen. Och gör jag inte det har jag alltid en ny råtta att plåga med min och kamerans ständiga närvaro när vi kommer hem.
     Min kusin ska ta två råttbebisar från samma kull, de ska få lifta med oss hem, alltid kul när fler människor får upp ögonen för de underbara små liven.

Jag har en jäkla massa att göra till skolan, bland annat ska jag skriva en novell på 4-6 A4-sidor och jag har ingen inspiration alls. Jag har börjat men fastnat. Har du en bra idé? Jag behöver hjälp med en story. Jag har även en massa fotouppgifter att ta tag i, det är bara så jäkla svårt att hitta ork till nått när man är sjuk hela tiden. Kanske borde gå till en farbror doktor. Kanske...

                                                                 image8

Kommentarer
Postat av: Tezzie

haha stackare då! intressant inlägg!
det gillar vi:) och det orkar man läsa också:)
bra skrivet!

2008-01-12 @ 13:54:29
URL: http://Royalblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0