Frysig och kockig

Det finns äckel på den här skolan, jag tål dem inte. Jag fryser och har ont i halsen. Vill inte bli sjuk igen.
Jag har fått klart den där jävla novellen nu, vill ni läsa? Jag tänkte lägga den här men det fuckade upp sig lite, den finns på poeter.se och snart på haket.com med var tanken. Eventuellt kan ni fråga snällt så skickar jag den, ja om intresset skulle finnas. Den heter "Två döda barn och fyra samtal", spännande va?

Igår fick jag laga mat, Johan hann inte innan jobbet.  Eller "hann", det vet jag inte. Fast han tycker ju om att laga mat. I alla fall, jag gjorde panerad rödspätta, potatis och dillsås, vuxet som fan. Idag ska jag göra spenatsoppa med koktägg, gott som fan. För morgondagen har jag ingen matplan än.

Heath Ledger är död, det har väl ingen missat. Vilken synd och skam, han som var killen i alla mina tidiga tonårsdrömmar. Jag kan fortfarande hela Tio orsaker att hata dig, utantill. En riddares histori är kanon! Och hans leende slår de flestast. Det fanns ju så många andra som kunde kolat istället, usch, så får man inte säga. Men iallafall någon som inte höll på att filma.

Jag har fortfarande inte skrivit en recension till Siewert påtal om film. Jag är helt kass på det. Om någon känner sig manad att skriva recension om Apelsinmannen är det välkommet. Eller guida mig genom det och hålla mig i handen.

Om en kvart är det fika, min hals behöver tusen liter té, och det ska den få. Jag fortsätter att hosta och sakna Johan så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0