Förkyld Ziko och trött Amanda

Jag är trött. Jag har pluggat, duktig Amanda, ett gäng dikter att visa fröken i morgon. Huvudvärken släpper inte men har lugnat ner sig, hoppas den försvinner snart.

Var på A6 idag, träffade Hannela, det var länge sen. Jag köpte två tröjor för presentkortet jag fick i julklapp och känner mig nöjd. Gud va fin jag kommer vara i morgon. Karma, vilket fint namn. Skrämmande att Kenny Bräck kom på det. Just det, jag var inne i djuraffären också. Guuud så dumt. Och gud så dumt att inte alla djur i hela världen kan bo hos mig. Det kom iaf inte med nått litet hem idag, trots att jag ville rädda alla små.

Ziko är förkyld och går runt och gnäller och nyser. Undra om jag kan lura i honom vitlök och honung på nått vis? Shit, nu har han nått hyss på gång. Bäst jag tömmer lådan innan det händer en olycka. Han säger alltid till när han varit på toaletten, så att man kan tömma lådan åt honom. Är han så smart tycker jag att han kan vara smart nog för att tömma den själv. Fast han är väl ett snäpp smart till, varför skulle han göra det när han vet att jag gör det åt honom. Tji fick man. Jag skulle vilja ta alla djuren till farbror djurdoktorn för en koll, bara så att de inte går runt med gömda sjukdomar. Få reda på varför Ziko har ett cpöga tex. Dumt att det kostar pengar, man borde utbilda sig till veterinär, så kommer man undan billigare. Eller?

Nu börjar en film på fyran med en tjock travolta i. Jag tror att jag har sett den.

Jag ska duscha, hoppas på varmvatten och sen ska jag... bara ta det lugnt, somna i soffan kanske. Fast en kopp té först. Jisses vad jag är nöjd med att ha gjort vad jag ska tills i morgon! Jag är bäst!
Dock har jag fortfarande inte fått novellförslag, hallå folk, hjälp mig!

Och en grej till, jag lagade mat idag! Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0