Té och sjuka lärare

Golvad, totalt. Mensvärk.

Min plan idag gick i stöpet, eftersom Siwan är sjuk (läraren i skrivande och litteratur) så skulle vi tillbringa förmiddagen med att kolla på film. Jag tänkte att jag lånar filmerna istället och ser dem hemma så hinner jag åka in till stan innan jag ska till Nässjö. Ptjaa, det gick väl inte riktigt enligt planerna, skulle nog kollat tåget innan jag gick och la mig.
     Så nu sitter jag här och börjar nästan få bråttom och väger för och nackdelar för att vara hemma. Jag har mensvärk, jag är trött, det är bara en lektion och jag kan det förmodligen ändå. Å andra sidan... äh... ja... så skulle fröken bli glad om jag kom? Vi skulle redovisa visitkorten idag, mitt är inte klart, eller jo, klart men inte utskrivet och det hinner jag inte nu eftersom jag kommer vara framme när lektionen börjar och inte en sekund innan. Dessutom, är jag hemma har jag massor av tid att plugga på allt som ska in i morgon. Aah, beslutsångest. Om du hade haft hemsk mensvärk och massor att skriva tills i morgon, hade du åkt tåg en halvtimme för att ha en lektion som förmodligen bara tillbringas framför photoshop och msn för att sedan åka en halvtimme hem igen? Eller hade du bäddat ner dig i soffan och försökt skriva de där jävla novellerna? Jag tror jag frågar Lova.


Mmm, jordgubbsté och knäckebröd med ost. Det finns verkligen inget godare till frukost. Nu har jag bestämt mig och det blir soffan idag. Även haft konstiga funderingar på om min lärare kan lukta sig till folk som har mens, men det lämnar jag osagt.
Uppenbarligen har jag inte heller missat något idag eftersom ingen kom åt filmerna vi skulle se så jag känner mig ganska nöjd. LärarMaria (skrivande) är också sjuk så kanske får jag en vecka till att lämna in det som skulle vara klart i morgon. Hooooppas! Jag kanske tillochmed hinner med att pyssla idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0