Städad balkong och blöta dreads

                         image18

Igår blev jag trött på vädret och att det var för kallt för att göra något roligt och vettigt. Jag tog helt enkelt saken i egna händer och städade ut vintern. Jag städade balkongen. Sen städade jag resten av lägenheten med, eller så mycket jag hann, det blev storstädning med damma, dammsuga, torka, plocka. Vilket tar en stund om man bor på 80kvm. Jag har halva lägenheten kvar, den ska få en omgång idag. Var även borta och slängde tomglas och kartonger samt pantade burkar. Vad man känner sig duktig när man återvinner, hjälper världen att bli hel och fin igen.

Jag belönade mig genom att gå ut och ta ett par öl med Nat och Nat som firade ett halvår igår. Grattis, grattis. Tummen upp för dem och tummen ner för puckade killar på krogen

Ikväll ska vi inviga våren och balkongen, jag är så glad att det är bättre väder idag, jag tror det är tackvare min utstädning. Med tusen ljus, infravärme och värmefläkt ska vi nog få upp en behaglig temperatur där ute.

Idag har mina dreads fått duscha för första gången, det är inte så farligt och äckligt som det låter, men de första två veckorna får de inte blötas, nu kommer de få duscha en gång i veckan. I vilket fall så är blöta dreads jäääättetunga och jag känner mig lite som Kristofers puli.

Kommentarer
Postat av: loa

det blev fint på altanen du.. :) hade nästan väntat mig en dagenefterbild, och trodde inte riktigt mina ögon ;)

2008-02-24 @ 18:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0