Skitkall haiku och finansiering, tack?

                     image27

Grundutrustning


 

Svart textilfärg 1kg -­­ 332 :-

Vit textilfärg 1kg - 278 :-

Gul textilfärg 1kg - 420 :-

Röd textilfärg 1kg - 420 :-

Blå textilfärg 1kg - 420 :-

Aluminium screenram 50x65cm 60-duk - 612 :-

Naturgummirakel 34cm passar M-ram - 143 :-

Fotoemulsion 750g - 389 :-

UV-rör 20W, 1st - 168 :-

Exponeringsbord till L-ram - 300 :-

Stripperpasta 250g - 119 :-

Exponeringsglas till L-ram - 430 :-

Beskiktningstråg för ram S-M A4, A3 - 470 :-


 

                                                                = 4501 :-


 

Övriga utgifter

  

Textiler

Fler färger

Påfyllnad

Ja, det kanske inte var så jäkla smidigt ändå. Vi kan ju säga att jag tacksamt tar emot bidrag. Det här är alltså grundutrustningen för att jag ska kunna börja trycka hemma. Frågan är, blir det en investering? Är det någon som kan mycket om det där med egenföretagande? Läste någonstans att man kan få startaegetbidrag om man pratar snällt med banken och att de kan hjälpa till med hur man går till väga. Men i vilket fall är det ju inte som att jag ska ge upp resten av världen och bara trycka tröjor. Jag vill sitta hemma på kvällarna och trycka, samt kunna sälja utan att någon blir sur. Får kika närmre på det där en dag när jag inte är så trött.

Här låg jag och funderade på hur jag kunde vara så jäkla trött, sen kollade jag på klockan. Var inte hemma förrens sju idag, var kvar efter skolan och tryckte. Issas zebratröja är klar, hoppas hon blev nöjd och att storleken passar. Jag vet inte vad som blir nästa tryck, Simon pratar om Willys Pegleg tröjor och det skulle för alldel vara himla fint, speciellt om man hann klart till nästa fredag då de spelar på Sir Simons i Jönköping, hinthint. Får kolla igenom vad jag har för bilder på dem, har ju blivit ett par. Men som sagt skulle nog det bästa vara att ta helt nya bilder med tröja i åtanke.

Idag har vi diktat i skolan, suttit i solen och skrivit haiku. Det var skitkallt.


Kommentarer
Postat av: Hyyl

Ska du gå den helt lagliga vägen och sälja som företag måste du betala skatt och skatt är dyrt! Och du får inget starta eget-bidrag om du inte tänker betala skatt.
Mao tröjorna kanske blir dyra.

Ett förslag är att du tar förbeställningar av vänner, släkt och bekanta. Men då måste du nog kanske fixa ett standardiserat pris, dvs du köper klädesplaggen och fixar ett gäng tryck som du kan trycka upp. Möjligtvis tar en liten extra slant för att göra en one of a kind.

Sen om du märker att tröjorna blir väldigt populära kanske du skulle starta i större skala och fixa företag. eller satsa stort på en gång? Du kanske hittat ditt kall? ;)

2008-02-29 @ 15:39:52
Postat av: Lova

Men du.. (många bäckar små:P) kom vi inte fram till att åtminstone ramarna skulle man kuna göra själv? Det var väl det som kostade 600, den dyraste enskilda saken.. o vad gäller lagligt och skatt.. man säger kanske att man ska starta eget, även om man inte menar det.. eller måste man om man säljer saker?

2008-03-07 @ 15:50:04
Postat av: Willy

Låter som en himla bra idé det där med tröjor med Willys Pegleg på.... Tryck och sälj, det är helt okej. Du har fullt stöd från bandet
/
Willy

2008-04-04 @ 04:38:55
URL: http://www.pegleg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0