Pyssel och organdonation

                                      image16

Idag frågade jag min mamma hur det kom sig att hon valde att behålla mig när hon blev gravid. Hon var bara 21 och inte ens ihop med pappa, jag var inte direkt planerad. Hon sa att hon bara visste, att det kändes rätt och att hon gick på magkänsla. Det fanns inget annat alternativ.
      Finns det några människor i världen som får mig att tro på kärleken är det mina föräldrar. Som sagt var de inte ens tillsammans när mamma blev gravid med mig, nu är de gifta, har två barn till och jag har aldrig sett dem bråka. Jag sprang på mamma på stan idag, hon hade köpt rosor till pappa, bara för att. De gör mig varm i hjärtat, jag kunde aldrig fått bättre föräldrar. Jag kan utan att tveka säga att jag önskar bli som de när jag blir föräldrer.

Idag har vi pysslat i skolan, heeela dagen. Det har varit jätteskönt! Gjort kollage-porträtt och rivit tidningspapper hela dagen. Eller ja, halva. Sen tryckte jag lite mer.

                      image17

Träffade som sagt mamma på stan, hon kidnappade med mig hem till Anneberg, Johan jobbade till 22 och det var inget kul att åka hem ändå, jag följde alltså med. Det blev spaghetti och köttfärssås och lite snack om graviditeter, blodgrupper och donationsfrågor. Jag ska ringa blodgivarcentalen, börja lämna blod och anmäla mig som organdonator. Jag borde gjort det för längesen.

Kommentarer
Postat av: Boo

Jag måste bara säga att jag tycker du passar så oförskämt bra i dreads. Säkert sagt det förut men... äh, tåls att säga fler gånger. ;)

Åh, oh, Johnny Cash-tröjan, gief me!

2008-02-21 @ 14:30:50
URL: http://skentrevlig.wordpress.com
Postat av: Amanda

Boo, jag kan ta en beställning ;)

2008-02-21 @ 18:56:23
URL: http://Inana.blogg.se
Postat av: Boo

Vad skulle en sådan beställning tänkas att gå på, i runda slängar? En öl eller två kan ju bli lite svårt så här över internet. ;)

2008-02-22 @ 14:49:37
URL: http://skentrevlig.wordpress.com
Postat av: Amanda

humtidumti, tröjpriset och en hundralapp för färg och tid?

2008-02-23 @ 11:50:44
URL: http://Inana.blogg.se
Postat av: Issa

Du får vad du vill ha om du gör en tröja till mig. jag kan köpa t-shirt och så får du 200 till?
De är iallafall skit snygga!
Kram på dig

2008-02-25 @ 02:40:16
Postat av: Amanda

Hej Issa, kul att du tittade in! ^^ Det låter som en deal tycker jag. Vad vill du ha på tröjan då? Ett av de jag redan tryckt eller nått annat?

2008-02-25 @ 11:50:32
URL: http://Inana.blogg.se
Postat av: Mamma

Lilla pluttegumman! Jag blir så glad när jag läste vad du skrivit.
Älskar dig av hela mitt hjärta!!!!!

2008-02-26 @ 22:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0