Missade tåg och prestationsångest

Jag missade tåget idag för att jag inte hittade min tröja, Nellie sov på den.

Jag smsade iallafall fotofröken och sa att jag skulle komma först efter fikat och undrade om det fanns något jag kunde göra hemma så länge, är ju ändå vaken lix. Svaret jag fick var, "kom så fort du kan, vi är i estethuset och skriver ut visit, redovisning efter fikat" Vilken del av mitt sms förstod hon inte?

Nya bebisråttan är hemma nu och allt har gått bra. Nu ligger alla tre och sover i en hög i den nymöblerade buren, underbara djur. Det är en jäkla fart på henne, aldrig träffat en modigare råtta, hon fick storråttorna att backa, haha. Hon har inget namn än, jag tycker Miri, Johan tycker Chuck Norris och Nellie tycker att jag ska sluta slösa mina barns namn på råttorna. Får man inte döpa barn efter råttor?

Johan borde förövrigt gå upp snart, han jobbar idag. Jag har kjol på mig, det känns lustigt, jag är inte riktigt hemma i det men den är så fin att jag biter ihop. Dreadsen känns inte lika ömma och i natt sov jag riktigt bra, fortfarande trött iofs men det har jag ju alltid varit. På högstadiet skickade de mig till doktor för att jag alltid var så trött, spelade ingen roll hur mycket eller lite jag sov, alltid trött. De kom inte på vad det var. Det är dumt att jämt vara trött speciellt när man helt plötsligt har tusen saker att göra tills på torsdag, skriva två noveller, en sestina dikt (och det är inte precis en haiku, googel it) samt leta massa fakta om förlag och utgivningar. Kuuul...

                                            image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0