Dagens outfit och kampanj mot AIDS

                     image22

                    image23

Jag tänkte att jag med skulle ha en dagens outfit-bild eftersom jag aldrig haft det förut. Tror jag? Problemet är bara att just idag är jag inte säker på var kläderna kommer ifrån så det gick ju inte bra alls. Och egentligen hade jag ju bara tråkigt och det var därför bilderna kom till alls.

Idag var vi utan ström mellan typ 12 och 16, helt dött, hela huset. Vi vet inte varför men är väl inte förvånade. Det var bara en tidsfråga, som sagt slog det gnistor mellan dammsugare och element, det kan inte vara bra.

En tanke slog mig när jag märkte hur många som faktiskt var intresserade av kläderna jag tryckt och som ville ha egna. Kanske skulle man starta ett litet företag, mest för skojsskull, sitta och pyssla med på kvällarna. Om man bara trycker när det kommer in beställningar kan man ju inte gå minus på det,eller? Och skulle det inte vara kul med egendesignade tröjor, en tröja som bara du har? Jag har designat en till Issa, tanken är att när den är tryckt så, ja, ska den helt enkelt inte tryckas mer, så att den är bara hennes. Hon skickade mig en textrad som hon ville ha med och gav mig sen fria händer, hon ville ha något personligt. Det blev såhär.

                                    image24


Vidare så var jag inne på H&M:s hemsida och såg att de hade en Fashion against AIDS-kampanj där de bett ett par artister att designa kläder. Jag tänkte, kan H&M kan jag och gjorde en design jag med, så det så! Om någon skulle vara intresserad av ett par så är tanken självklart att en del av pengarna går till just forskning om AIDS.

       FRAM
image25

    BAK
image26
Och om ingen är intresserad så var det i vart fall kul.

Kommentarer
Postat av: Hyylerizer

tror absolut ett litet tryckeri skulle vara något för dig! Lär väl inte konkurera ut H&M men ett par öl kan du nog tjäna ihop via bara din bekantskapskrets!

Om inte för pengarnas skull så är det ju skitcoolt om folk går runt med kläder som man designat själv. :)

2008-02-27 @ 10:35:46
Postat av: Amanda

Haha, H&M, Njaaä, men det gör ju inte så mycket, räknar liksom inte med att bli stenrik på det, men kul skulle det ju vara.

Och ja, precis, det är ju lite det som är hela grejen! Och jag måste ju starta ett företag för att skaffa en hemsida och göra lite reklam, annars kan det bli dyyyrt...

2008-02-27 @ 13:37:40
URL: http://Inana.blogg.se
Postat av: Boo

Jag röstar ja för ett eget litet företag! Med tanke på hur snygga tryck du pysslar med så kommer det antagligen gå finfint. ^^

Är förövrigt horribelt strapped for cash denna månad, som svar till inlägget längre ner där jag uttryckte mitt intresse för en t-shirt, så just nu så får jag väl bara trycka nosen mot skärmen och dregla lite till att jag får pengar.
Sen så har jag en mongobra idé, men är inte alls vidare värst insatt i det här med screentryck. Funkar det att trycka på svart tyg?

2008-02-27 @ 18:29:08
URL: http://skentrevlig.wordpress.com
Postat av: Amanda

Ah! Vad skönt det känns med lite support! ^____^
Makes me happää!

Jahaja, det är ju ingen brådska för min del, har händerna fulla ändå kan jag lova :)

Det funkar att trycka på alla färger, bara anpassa färgerna man trycker med. Det du ska tänka på är väl att det ska vara enfärgat, än så länge, ska ge mig på fler färger så småningom, men inte än... Så! Vad är din geniala idé? :)

2008-02-27 @ 22:52:55
URL: http://Inana.blogg.se
Postat av: Boo

Jo, det är så att jag håller på att knåpa ihop en klänning. En enkel, svart klänning, och jag kom på att det vore ju übertufft att ha ett tryck på den. Så jag tänkte att man kanske kunde skicka den till dig, du trycker, och skickar sedan tillbaka den. I utbyte får du en fet hög med slantar. ^^
Det kanske inte var en mongobra idé, men... ja. :D

2008-02-29 @ 14:53:56
URL: http://skentrevlig.wordpress.com
Postat av: Amanda

Jo! Men det skulle ju vara en kanongrej! Vad är det för modell på klänningen och vad vill du ha på?
Idag är visserligen en sorgens dag då min hårddisk kraschat, den är inlämnad och jag hoppas att de kan rädda någonting, annars är det många timmars arbete som försvunnit *gråta* Måste installera photoshop och sånt på annan dator innan jag kan börja göra något mer...

2008-02-29 @ 15:18:15
URL: http://inana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0