"Vi har vatt i Öja" och Werther´s orginal

Sitter med den bärbara i knät och lätt fuktigt hår. Stirrar ut på det gråa skånevädret och funderar på vad jag ska göra med dagen. Vi gjorde visst allt som finns att göra här igår. Var på Thuleslund, en jätte mysig affär med sjukt snygga inredningsprylar, vi var i Ystad och vid havet. Vi var till och med i Tomelilla på Bo Ohlosn, lågpristjolahoppsan. Synd att man inte är en hurtigare människa, då hade man kunnat njuta av de fina promenadvägarna, den biten sköter dock mor och far och hundarna. Själv sitter jag, johan och syskonen inne och spelar tv-spel. Haha, snacka om generationer.

Kom att tänka på när jag var mindre och vi bodde i Ystad, en av mina klasskompisars pappa var med i ett band som hette Brogrens, vet inte om de finns fortfarande, de var med på 100 höjdare för ett tag sedan. I vilket fall, det här bandet är mest känt för sin låt "Vi har vatt i Öja". En låt som inte går av för hackor,hahahaa. Till historien hör att jag var 10 år gammal när den här låtens musikvideo spelades in och hela klassen tvingades vara med. Något som jag inte är särskilt stolt över, och det ska jag visst inte vara heller. När jag googlade på låtnamnet, för att jag inte kom på vad gruppen hette, kom det fram en fin länk. "Sämsta musikvideon någonsin?" Fast jag inte har sett den, ja, någonsin faktiskt, kan jag mycket väl tänka mig att det är den sämsta musikvideon någonsin.

Jag tar en werthers till och fortsätter funderingarna kring dagen, mamma och pappa ska ta det lugnt idag, sitta i stugan och kuckelura, jag vill helst av allt bli full på Ystads bryggeri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0