Jordgubbsté och barnböcker

Jag vaknade tidigt idag, fast jag hade "egen skrivtid" fram till klockan ett, det betyder sovmorgon. Vi ska skriva, skriva och skriva, framställa material till boken som ska vara tryckt och färdig innan jullovet. Gissa vad alla kommer få i julklapp? Och hur ska vi hinna? Tidigare klasser har varit runt tio elever, vi är fem. Vi får väl göra en tunn bok, som Birro sa, "en dimma i bokhyllan". Men det ska bli kul, kul att bli tryckt, fast det inte är på riktigt, riktigt.
     
Jag vill ha té och större bröst. Jordgubbs té?

Återigen har mina tankar förts in på barnboken jag håller på att skriva och projektet har vaknat till liv igen. Det skulle vara kul att illustrera den själv, men det börjar nog bli dags att inse att jag inte sitter inne med de kvalifikationerna längre. Likförbannat tänker jag försöka, en gång till. Sen måste jag byta efternamn också, man kommer aldrig någonstans om man heter Ahlstedt i efternamn, inte som författare i allafall.

Update:

Min lärare var sjuk idag, av Linus fick jag höra att det var fylleslag på skolan igår (man får bjuda mig på sånt), kanske läraren var med? I vilket fall innebar det att jag fick sitta hemma hela dagen medan Johan sov till 15 ungefär. Jag sitter fortfarande hemma och klockan är 18. Väntar på att fröken H med sällskap ska komma med ingredisenser till tacograntängen. Sen blir det mat och sällskapsspel.

Birro skrev i sin blogg att våran skola var underbar och att Nässjö var sveriges vidrigaste stad, kan inte annat än hålla med honom.

Hela dagen har jag ägnat åt att göra bilder i photoshop, ett självporträtt och ett porträtt av Lova som undrade hur hon såg ut i photoshop, nu vet hon det. Ni kan också få veta det om ni besöker min bilddagbok på http://gibgnab.bilddagboken.se/, så det så. Fast ni måste kommentera, annars blir jag sur.


Jag är bjuden på 4 maskerader O_o Vad ska jag klä ut mig till och vill du följa med? Så gör det för all del!
(jag har fortfarande inte bytt efternamn, men i morgon ska jag i allafall klippa mig)

                                        image2
                                        Självporträtt: Amanda Ahlstedt 2007


Kommentarer
Postat av: Isberssallad

Mm större bröst dräääägel! Te är ju gott med iof.

2007-10-18 @ 13:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0