Alkisar och tårta

Igår fyllde min bror år, tårta och mormor och morfar, jag var bakfull. Det var lite mysigt ändå för jag fick sitta i soffan med en kopp té och kolla på när bror spelade supernintendo. När vi kom hem vid sjutiden hade folk fest i våran lägenhet, det var intressant. Speciellt eftersom varken jag eller Johan ville festa överhuvudtaget. Vid halvtolvsnåret åkte de till stan och vi köpte mc donalds mat. Det var galet gott och jag vill helst äta det till frukost också. Johan sover och Jonas är bakfull i soffan. Blir nog inget med det.

Anledningen till att jag var bakfull var för att jag var i Nässjö i fredags. Först var jag där på förmiddan och skulle klippa mig. När jag gick över vägen korsade jag en alkis som tyckte det var nödvändigt att gorma
"du är inte snygg!" åt mig. Det gjorde mig ledsen, på riktigt faktiskt, och jag bad henne klippa lite extra fint.

Det gjorde hon, det blev jättefint och det är kort och jag är nöjd. Vi åt mat från Lilla Mys, och för de som inte vet vad det är så är det stan godaste thaimat, dessutom kostar det bara 50 spänn och är i mängder. Anyway så fick vi fel mat, jag var lite ledsen för jag fick nån grej med gul curry och det tycker inte jag om, Johan bytte med mig och jag blev glad igen.

Vi åkte hem, jag hade tråkigt, jag åkte tillbaka till Nässjö, blev full hos Robert och slutligen åkte vi till Sörängen där nästan alla hade gått och lagt sig. Det var lika bra med tanke på hur full jag var, inte lika många att skämma ut sig för. Linus körde tillslut hem mig, Natalia och Don till jönköping respektive huskvarna, men först skulle vi ha mat.
Efter att ha varit förbi två stängda mc donalds och två stängda Max slutade det med Shell. Jag var jäääätte full beställde nått som jag trodde var korv med mos. Det var korv med mos men korven var jätte äcklig och dagen efter inser jag att jag får skylla mig själv för det var precis en sån jag beställde.

För att avsluta detta inlägg vaknade jag på lördagen iklädd sockar och tröja, undrande hur jag överhuvudtaget kommit till sängen. Johan förklarar att när jag slutligen kom hem vid halv fem hade jag krupit upp och somnat i hans knä. Han fick bära in mig till sängen.
"Perfekt" tänkte jag, det var säkert jätte mysigt!


                                                             image3
                                                              copyright: amanda ahlstedt


Kommentarer
Postat av: frillo

Du är ju faktiskt snygg. Man ska inte lyssna på alkisar, inte ta dem seriöst på allt de säger iallafall. Tycker inte du ska ta åt dig på sånt. Personligen tyckte jag det var lite komiskt, fast jag var ju inte där personligen. Det kanske hade varit annorlunda. Kul att du blev nöjd med håret. En skönhet klär i allt heter det ju =)

2007-10-22 @ 17:35:02
URL: http://frillo.blogg.se
Postat av: Mamma

Säg var alkisen bor så åker far och jag dit med basebollträt!

2007-11-09 @ 19:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0