Maskerad och vitt vin

Bakfull. Två maskerader avklarade, one more to go. Jag vill ha té.

Den första november firade jag och sambon 1 år som officiellt par, det var trevligt. Först var vi i Anneberg och åt tårta, mor och syster fyllde år, råttan fick följa med. Hon var jätte duktig och satt i mitt knä hela vägen i bilen. Sen kröp hon upp på min axel i köket och spanade, hon var inte det minsta rädd, varken för hundar eller katter. Så stolt så. Och så gick hon på lådan också, bäst råtta! Haha, ja, jag skulle ju egentligen berätta om min och Johans underbara dag men...
     Efter tårtan i Anneberg åkte vi hem, lämnade råttan och drog vidare in till Jönköping. Där åt vi massa god mat på Mäster Gudmunds källare, jag åt planka, Johan var man och åt vildsvin. Dock lite av en besvikelse när det inte kom in ett helt djur på en pinne, jag såg genast Asterix och Obelix framför mig.

Nässjömaskeraden var... ptja, sådär, vi begav oss tidigt då alkoholen tog slut, så vi styrde stegen mot A-K´s lägenhet där vi skulle tillbringa natten. Det är Johans moster, hon heter Anna-Karin. Där skulle vi göra varma mackor som vi totalt brände i ugnen, det var oätligt så vi drack nyponsoppa i stället. Denna gudadryck, denna skänk från ovan! För de som inte vet så trollar nyponsoppa bort alla spår av bakfylla totalt! Släng i er ett paket innan ni snubblar i säng får ni se. Jag sörjer förövrigt att vi inte har någon hemma nu.

Jönköpingsmaskeraden var betydligt bättre, jag borde hålla mig på hemmaplan, jag känner det. Båda kvällarna var jag mafiosobrud i brist på roligare kläder och fantasi. Huvudsaken är att min sidekick Nick var med båda kvällarna och räddade mig från alla världens monster. Efter salsadansande apor och rappande bananer drog vi oss ner på stan, det var bajs och vi gick och köpte mat istället.


                                        image5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0