Kan vara helvetet, kan vara Eksjö

För någon vecka sedan bestämde jag mig för att tjuvstarta julen och bad Johan ladda ner massa julmusik till mig, tji fick man för det, jag antar att det var jag som skrämde iväg snön, nu kommer den säkert inte tillbaka mer. Så här sitter man nu, med en jäkla massa bjällerklang och lera utanför fönstret.  Tack som fan tomten, tack för det.

Våran söta lilla höstbok som jag har valt att kalla våran produktion i skolan går in i slutskedet, den här veckan är det produktionsvecka och sen följer tryckeriet. Vi har fortfarande inte bestämt vad den ska heta. I morgon ska iaf omslag koras, det är bara jag som lämnat in förslag, haha. I vilket fall tror jag att det blir en väldigt söt liten bok i slutändan. Så alla som är besläktade med mig kan ju räkna med antingen en liten bok eller en akvarell i julklapp eftersom plånboken ekar tom.

Förövrigt var jag i Eksjö i lördags, som vanligt var det en jäkligt dum idé, jag hatar Eksjö.
Vi var på inflyttningsfest hos Sockan och Frallan, efter väldigt trevlig förfest hos mamma Torstensson och Jonas, sen, fick jag för mig, skulle jag träffa Annelie. Dum, dum! Hon var på Eksjö stadshotell, dum, dum, dum, dum! Vilken jävla katastrof, jag tänker aldrig mer i hela mitt jävla liv sätta min fot där, ens om jag blir betald, skulle jag bli känd och få en spelning där skulle jag be dem köra upp den där solen aldrig skiner.
     I Eksjö är det nämligen såhär. Där kan folk inte dansa ifall det inte samtidigt innebär att skada eller åtminstone förolämpa någon annan. Dansgolvet på hotellet i Eksjö ser ut ungefär såhär "dansa, dansa, knuff, dansa, armbåge, skrika, dansa, trampa på tårna, skratta åt den som blev trampad på tårna, dansa, dansa, osv" och allt knuff och armbågande är självklart avsiktligt och bara till för att skapa bråk. Jag tänkte okej, de är idioter, kan vi ta en öl och lämna detta jävla hell hole, men neej, de skulle stå kvar där, mitt i det som lika gärna kunnat vara en punkspelning. Så sliter någon tag i mig. Försök förklara för en full, förbannad bimbo som någon knuffat hela kvällen, att du inte var personen som knuffade henne utan personen brevid dig. Det går inte. Jag hatar Eksjö.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Känner igen mig alltför väl. Var i Eksjö i somras och det är som att vara på zoo. Jag går dit i studiebesökssyfte. För att se att ingenting förändras, liksom. Känns tryggt. Då kan man åka därifrån och vara glad över att man inte bor där längre. Träffade Evelina, Sandra och Malin - fulla och rökandes en massa cigaretter. Men de kom fram och hälsade i alla fall - det var ju trevligt!

2007-11-29 @ 21:01:39
URL: http://latsta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0