Vad ska jag bli när jag blir stor?

Jag vet inte och det är verkligen jobbigt! Hur mycket jag än tänker, funderar och vrider kan jag inte komma på något som verkar rimligt att jag skulle lyckas med och som jag skulle kunna tänka mig att jobba med resten av livet.
Jag trivs verkligen bra på skolan nu, läser skrivande med grafiskformgivning, men hur det ska leda mig till något vet jag inte. Det känns mer som ett tidsfördriv.
     Jag satte mig igår och kollade på olika utbildningar i Linköping eftersom det är staden vi siktar mot. Jag kollade på lite media, design utbildningar och annat sånt där som alltid intresserat mig. Och då såg jag den, Logoped, och tankarna började surra och snurra. Aldrig funderat på det innan, men kanske...  Jag har betygen som krävs för att läsa. Aldrig tidigare har jag varit glad över att jag tvingades läsa matte B. Jag kommer heltklart att ge det en extra funderare. Har ju ändå till hösten på mig att bestämma.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla snäckan! Man behöver inte veta vad man vill bli när man bara är 20 år. Dessutom behöver man absolut inte arbeta med samma sak hela livet! Din mamma som inte bara är mamma utan f.d. möbelsnickare, f.d. byggnadsvårdare, f.d. speciallärare, f.d. butiksbiträde, f.d. städare, f.d. ridlärare m.m. och blivande vårdadministratör.

2007-12-14 @ 18:51:34
Postat av: Amanda

Naaw. Tack mamma, behöver dina visdomsord ibland!

2007-12-14 @ 20:14:37
URL: http://Inana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0